Godišnji plan seminara

OKVIRNI GODIŠNJI PRIJEDLOG PROGRAMA KPE/KPR

ZA 2025. GODINU

Programski odbor KPE/KPR:

  1. Prof.dr.sc. Senada Kurtanović, ovlašteni revizor, Bihać
  2. Prof.dr.sc. Ismet Kalić, ovlašteni revizor, Tuzla
  3. Mr.sc. Šerif Isović, ovlašteni revizor, Sarajevo
  4. Mr.sc. Asmir Mujanović, ovlašteni revizor, Brčko
  5. Almira Hurić, dipl.oec., ovlašteni revizor, Tuzla
  6. Elvira Ribić, bacc. oec., certificirani računovođa, Tuzla

    1.1. Oblik edukacije:  Edukacija će se realizirati u tri oblika:
    – Seminara/webinara
    – Simpozija
    – Radionica
    – Savjetovanja
    – Kurseva i drugih oblika primjerenih KPE/KPR.

1.2. Pregled tema sa programom odnosno sadržajem edukacije, vrstom i oblikom edukacije, opisom nastavnih metoda i korištenih učila, ciljem edukacije, ishodima učenja i brojem bodova/sati:

Redni broj  Naziv teme/ vremensko trajanje/ vrijeme održavanja  SADRŽAJ EDUKACIJE – MODULI/TEMATSKE CJELINE/ TEME OblastOblik edukacije/ Opis nastavnih metoda i korištenih učilaCiljevi edukacije/ Ishodi učenjaPlanirani školski sati  
1.Godišnji obračun – sastavljanje i podnošenje finansijskih i ostalih  izvještaja i prijava za 2024., sprečavanje računovodstvenih manipulacija kod sačinjavanja finansijskih izvještaja, te primjena novih propisa.                                  
Vremensko trajanje: Jedan dan (od 10-16,45 sati)  

Vrijeme održavanja: Januar 2025. godine
Godišnji obračun i sastavljanje finansijskih izvještaja za 2024. godinu u skladu sa MRS/MSFI i relevantnim propisima
-Izvještaj o finansijskom položaju na dan 31.12.2024.
-Izvještaj o ukupnom rezultatu za period 01.01-31.12.2024.
-Izvještaj o gotovinskim tokovima za period 01.01-31.12.2024.
-Izvještaj o promjenama u kapitalu za period 01.01-31.12.2024. 
-Zabilješke uz finansijske izvještaje i računovodstvene politike za period 01.01-31.12.2024.
-Dodatni Računovodstveni izvještaj
– Aneks za period 01.01.-31.12.2024.   Sastavljanje ostalih izvještaja i prijava uz Godišnji obračun za 2024. godinu  
-Sačinjavanje izvještaja o naknadama i članarinama za 2024. godinu
-Sačinjavanje godišnjeg statističkog izvještaja za 2024.
-Sačinjavanje godišnjeg izvještaja o investicijama za 2024.
-Sačinjavanje godišnjeg izvještaja o poslovanju i ostala aktuelna pitanja u vezi sa Godišnjim obračunom za 2024.  
-Sačinjavanje i podnošenje finansijskih izvještaja za  2024. godinu u Brčko distriktu BiH     Predaja finansijskih i ostalih izvještaja za 2024. godinu FIA    
5. Sprečavanje računovodstvenih prijevara i    manipulacija u finansijskim izvještajima za 2024.      
6. Primjena novih relevantnih propisa u BiH (FBiH, RS, Brčko distrikt BiH)    
Računovodstvena, revizijska, finansijska i druga s njima povezana znanja                            
               Informacijske tehnologije (IT)   Poznavanje i primjena etičkih vrijednosti i stavova  

Poznavanje i primjena relevantne regulative    
Seminar/ Webinar Predavanje,  diskusija i odgovori na pitanja u toku trajanja seminara/webinara (Prezentacija u Power Pointu –Online live putem ZOOM platforme/ Edukacijski materijal: seminarski priručnik u PDF, prezentacije u PP)                                            Ciljevi edukacije: Obnavljanje, proširenje i osavremenjavanje znanja i vještina za izadu godišnjeg obračuna, sačinjavanje i dostavljanje finansijskih i ostalih izvještaja za 2024./ Sticanje znanja i vještina za  sprječavanje računovodstvenih manipulacija u finansijskim izvještajima./ Upoznavanje sa primjenom novih relevantnih propisa.     Ishodi učenja: Učesnici seminara/webinara osposobljeni da samostalno izrade godišnji obračun i sačine finansijske i ostale izvještaje za 2024. godinu, u skladu sa MRS/MSFI  i relevantnim  propisima, uz primjenu etičkih vrijednosti i stavova, na novim obrascima finansijskih izvještaja./ Učesnici seminara osposobljeni za dostavljanje finansijskih izvještaja FIA , uz korištenje informacijsko komunikacijskih  tehnologija-IKT.       7                        
2.                                                                                              Obračun i prijava poreza na dobit, poreza na dohodak i poreza na imovinu za 2024. godinu,  dostavljanje poreznih prijava poreznoj upravi, izvještaj o transfernim cijenama za 2024., novi relevantni propisi.                         
         
Vremensko trajanje: Jedan dan (od 10-16 sati)  
 
Vrijeme održavanja: Februar/Mart 2025. godine
  1. Godišnji obračun i prijava poreza na dobit za 2024. godinu
-Izrada Poreznog bilansa i popuna propisanih obrazaca
-Prijava poreza na dobit  za 2024. godinu
-Obračun akontacije poreza na dobit za 2025. godinu
-Priprema priloga uz prijavu poreza na dobit (dokazi po osnovu korištenja poticaja i ostalo)
  2. Godišnja prijava poreza na dohodak za 2024. godinu       -Godišnja prijava poreza na dohodak (GIP-1051)
-Utvrđivanje dohotka od samostalne djelatnosti (Obrazac SPR-1053)
-Obračun akontacije poreza na dohodak za 2025. godinu
-Ažuriranje  pojedinačnih evidencija i poslovnih knjiga;
Dokazivanje prava na porezne olakšice koje se koriste uz godišnju poreznu  prijavu
  3. Izrada  konsolidovane prijave poreza na dobit za 2024. godinu  i  Godišnja prijava poreza na imovinu za 2025. Godinu  
4. Godišnji obračun i prijava poreza na dobit i poreza na dohodak za 2024. godinu, te poreza na imovinu za 2025.  u Brčko distriktu BiH  
5. Izrada izvještaja i studije o transfernim cijenama za 2024.
6. Praktični primjeri postupanja računovođa kod sačinjavanja poreznih prijava u skladu sa profesionalnim etičkim kodeksom   ….  
7. Dostavljanje poreznih prijava online uz korištenje IT sistema i informacijsko komunikacijskih tehnologija –IKT, Poreznoj  upravi za 2024.  
  8. Primjena novih poreznih i drugih relevantnih propisa  
Računovodstvena, revizijska, finansijska i druga s njima povezana znanja                                                   Poznavanje i primjena etičkih vrijednosti i stavova   Informaci-jske tehnologije (IT)   Poznavanje i primjena relevantne regulativeSeminar/ Webinar Predavanje,  diskusija i odgovori na pitanja u toku trajanja seminara/webinara   (Prezentacija u Power Pointu –Online live putem ZOOM platforme, edukacijski materijal: seminarski priručnik u PDF, prezentacije u PP)  Ciljevi edukacije: Obnavljanje, proširenje i osavremenjavanje znanja i vještina za sačinjavanje i dostavljanje poreznih prijava poreznim upravama za 2024. godinu./ Sticanje znanja i vještina za izradu izvještaja o transfernim cijenama./ Upoznavanje sa primjerima postupanja pri izradi poreznih prijava u skladu sa profesionalnim etičkim kodeksom.
Ishodi učenja: Učesnici seminara osposobljeni da samostalno sačine porezni bilans, prijavu poreza na dobit, prijavu poreza na dohodak za 2024. godinu., te prijavu poreza na imovinu za 2025. godinu./ Učesnici seminara usvojili znanja i vještine za izradu izvještaja o transfernim cijenama za 2024./  Učesnici seminara upoznati sa načinom dostave poreznih prijava poreznoj upravi uz korištenje  informacijsko komunikacijskih tehnologija -ITK./
7    
      3.    Izrada konsolidovanih finansijskih izvještaja za 2024. godinu,  pranje novca i siva ekonomija u BiH, kodeks etike,   primjena ekonometrije i statistike i novi propisi                                   Vremensko trajanje: Jedan dan (od 10-16 sati)       Vrijeme održavanja: Mart/April  2025. godine1. Izrada konsolidovanih finansijskih izvještaja za 2024. godinu.
  2. Primjena propisa i MRS/MSFI relevantnih za izradu konsolidovanih finansijskih izvještaja     
3. Mjesto i uloga računovođa i revizora u sprječavanju pranja novca i finansiranja terorističkih aktivnosti     4. Računovodstvene prevare i evazija poreza, sa reperkusijama evazije poreza na prikupljanje javnih prihoda      
5. Primjena i poštivanje Međunarodnog kodeksa etike za profesionalne računovođe – propisi i praksa      
6. Primjena ekonometrije i statistike na rješavanju specifičnih poslovnih problema finansijsko-računovodstvene profesije    
7. Primjena novih relevantnih propisa    
Računovo-dstvena, revizijska, finansijska i druga s njima povezana znanja                     Poznavanje i primjena etičkih vrijednosti i stavova   Organizaci-jska i poslovnih znanja   Poznavanje i primjena relevantne regulativeSeminar/ Webinar Predavanje,  diskusija i odgovori na pitanja u toku trajanja seminara/webinara             ( Prezentacija u Power Pointu –Online live putem ZOOM platforme, edukacijski materijal: seminarski priručnik u PDF, prezentacije u PP)  Ciljevi edukacije: Obnavljanje, proširenje i osavremenjavanje znanja i vještina za sačinjavanje i dostavljanje konsolidovanih  finansijskih izvještaja za 2024. godinu./ Sticanje znanja i vještina u sprečavanju pranja novca i finansiranju terorističkih aktivnosti./ Upoznavanje sa međunarodnim kodeksom etike za profesionalne računovođe, te mogućnostima primjene ekonometrije i statistike./  Ishodi učenja: Učesnici seminara osposobljeni da samostalno sačine i dostave konsolidovane finansijske izvještaje za 2024./ Učesnici seminara upoznati sa ulogom u usprečavanju pranja novca, te sa međunarodnim kodeksom etike.      7
4.ESG izvještavanje, interna revizija i kontrola, model organizacionog ponašanja, procjena vrijednosti imovine, primjena novih propisa                                           Vrijeme trajanja: Jedan dan (od 10-16 sati)   Vrijeme održavanja: maj/juni 2025. godine1. Obilježja ESG izvještavanja – standardi, sistemi,  korisnici  
2. Postupanje u skladu sa profesionalnim etičkim kodeksom u doba finansijske  krize – novi izazovi profesije
3.  Interna revizija i interna kontrola u javnom  i privatnom sekoru u savremenim uslovima poslovanja         4. Model organizacionog ponašanja u našim bh. preduzećima vs preduzećima zemalja u okruženju i EU          
5. Procjena vrijednosti nekretnina, postrojenja i oprema i izrada izvještaja prema međunarodnim standardima vrednovanja      
6. Primjena novog Zakona o posredovanju u prometu nekretnina- normativni okvir i aspekti inspekcijskog nadzora  
7. Primjena ostalih novih relevantnih propisa
Računovodstvena, revizijska, finansijska i druga s njima povezana znanja
  Poznavanje i primjena etičkih vrijednosti i stavova  
Ostala relevantna znanja
Oblast interne revizije  
Organizacijska i poslovnih znanja    
Ostala relevantna znanja
Oblast ekonomske procjene vrijednosti  
Poznavanje i primjena relevantne regulative  
Seminar/ Webinar Predavanje,  diskusija i odgovori na pitanja u toku trajanja seminara/webinara (Prezentacija u Power Pointu –Online live putem ZOOM platforme, edukacijski materijal: seminarski priručnik u PDF, prezentacije u PP i odgovori na pitanja i u pisanom obliku)  Ciljevi edukacije: Osavremenjavanje znanja i vještina nefinansijskog izvještavnja, upoznavanje sa profesinalnim etičkim kodeksom, te mjestom i ulogom  interne kontrole i interne revizije,  savremenim modelima organizovanja i metodama i tehnikama procjene vrijednosti imovine.
Ishodi učenja: Učesnici seminara razumiju osnove strateškog i operativnog upravljanja novčanim tokovima./ Učesnici seminara razumiju ulogu i značaj  interne kontrole i interne revizije, osnovne metode i tehnikama procjene vrijednosti imovine.
7
  5.  Održivi razvoj – nova paradigma savremenog poslovanja                                                                                                                                                              Vrijeme trajanja: Tri dana (prvi i  drugi dan od 10-16 sati, treći dan od 9-12 sati)

  Vrijeme održavanja: Septembar  2025. godine  
1. Zelena ekonomija i digitalna tranzicija – stanje i perspektive
2. Cirkularna ekonomija i održivi razvoj
3. Klimatske promjene i ratni sukobi kao ključni izazovi i prijetnje savremenog poslovanja
4. Digitalna transformacija i digitalizacija poslovnih procesa
5. Vještačka inteligencija i njen uticaj na savremeno poslovanje
6. Savremeni finansijski menadžment u funkciji održivog razvoja
7. Direktne strane investicije u funkciji razvoja cirkularne ekonomije u BiH
8. Siva ekonomija u Bosni i HercegoviniIntegrisano izvještavanje – trend ili potreba
9. Računovodstvo u službi održivosti: Pravci razvoja ESG  izvještavanja 10. Finansijska održivost u akciji: Povezivanje računovodstva, ESG i cirkularne ekonomije
11. Računovodstvo i finansije u eri održivosti: Izazovi i perspektive ESG izvještavanja,  cirkularne ekonomije i vještačke inteligencije
12. Upravljačko računovodstvo u novim  uslovima poslovanja  
13. Savremena revizija – privatni vs. javni sektor   Izazovi upravljanja investicionim i poslovnim rizicima u savremenim uslovima poslovanja  …
14. Savremeno planiranje i analiza poslovanja  
15. Izazovi upravljanja ljudskim potencijalima u savremenim uslovima poslovanja  
16. Metode za kreiranje i upravljanje promjenama u organizacijama u savremenim uslovima poslovanja  
17. Korporativno upravljanje i održivost poslovanja u kriznim uslovima – krizni menadžment
  18. Društvena odgovornost kompanija i dvosmjernost uticaja kompanije na okolinu i društvo i obrnuto uticaj okoline i društva na novčane tokove i profit kompanije  
19. Internet prodaja i drugi oblici prodaje na daljinu  
22. Savremeni IT sistemi i njihova primjena u modernim  finansijama, računovodstvu i reviziji
23. Primjena IT i vještačke inteligencije u donošenju   strateških odluka u savremenim uslovima poslovanja  
24. Bh. privreda pred izazovom digitalne ekonomije – napredni svijet i mi   ….      
25. Kriprovalute u svijetu – stanje i perspektive      26. Računovodstvo kriptovaluta – stvarna potreba ili pomodarstvo 27. EU  fondovi i šta nam donosi kandidatski status i novi poredak u EU   28. Kako unaprijediti znanja i vještine u pisanju projekata i povlaćenju sredstava iz  pristupnih fondova EU ….    29. Profesionalna etika internih revizora           -primjeri dobre prakse    
30. Primjena Međunarodnih standarda interne         revizije – stanje i perspektive   31. Savremeni trendovi interne revizije –     agilna interna revizija  32. Trendovi i izazovi djelovanja malih odjela           interne revizije  
33. Inauguracija i funkcionisanje odjela interne revizije – propisi i praksa ….  
34. Poštivanje Međunarodnog kodeksa etike za profesionalne računovođe-primjeri iz prakse  u BiH i zemalja u okruženju       35. Nova relevantna regulativa finansijsko-računovodstvene profesije u BiH                    
Računovodstvena, revizijska, finansijska i druga s njima povezana znanja                                     Organizacijska i poslovnih znanja                                       Informacijske tehnologije (IT)                                 Ostala relevantna znanja       Ostala relevantna znanja-Interna revizija             Poznavanje i primjena etičkih vrijednosti i stavova   Poznavanje i primjena relevantne regulative  Simpozij   Predavanje,  diskusija i odgovori na pitanja u toku trajanja Simpozija ( Prezentacija u Power Pointu – kombinovano-Inclass/Online putem ZOOM platforme, edukacijski materijal: -prezentacije u PP – Zbornik radova u PDF)    Ciljevi edukacije:   Osavremenjavanje znanja i jačanje kompentencija iz oblasti finansija, računovodstva, revizije, poreza, MRS/MSFI, MrevS, IPSAS, menadžmenta, primjene IT u računovodstvu i reviziji, organizacijskih i poslovnih znanja, te ostalih znanja i vještina primjenjivih u održivom razvoju, te moguće pojave recesije u svijetu.   Ishodi učenja: Učesnici simpozija usvojili nova znanja i podigli razinu stručne kompetencije, te stekli uvid u stanje i perspektive daljeg razvoja savremenih finansija, računovodstva, revizije./   Učesnici simpozija stručno kompetentniji da  primjene savremene metode i tehnika iz oblasti finansija, menadžmenta, IT, te da  razumiju ciljeve održivog razvoja, te eventualnu pojavu recesije na upravljanje finansijama, upravljanje poslovanjem, primjenu informacijsko-komunikacijskih tehnologija, te uticaj na finansijsko i nefinansijsko  izvještavanje.       10    
6.Integracija ESG modela u poslovanje, Finansijsko upravljanje i kontrola u javnom sektoru, budžetsko računovodstvo, upravljačko računovodstvo javnog sektora, revizija subjekata  javnog sektora,  procjena vrijednosti preduzeća, primjena novih propisa   Vrijeme trajanja: Jedan dan (od 10-16 sati)             Vrijeme održavanja: oktobar 2025. godine1. Integracija ESG modela u poslovanje          2. Budžetsko računovodstvo – modificirani model vs. akrualni model 3. Upravljačko računovodstvo javnog sektora – stanje i perspektive razvoja  
4. Revizija subjekata javnog sektora  ….  
5. Procjenu vrijednosti preduzeća, poslovanja i poslovnih udjela u skladu sa međunarodnim standardima vrednovanja  
6. Procjena nadoknadive vrijednosti imovine u skladu sa zahtjevima MRS /MSFI
7. Postupanje računovođa i revizora  u javnom sektoru u skladu sa profesionalnim etičkim kodeksom       8. Primjena novih propisa
Računovodstvena, revizijska, finansijska i druga s njima povezana znanja       Oblast ekonomske procjene vrijednosti     Poznavanje i primjena etičkih vrijednosti i stavova     Poznavanje i primjena relevantne regulativePredavanje,  diskusija i odgovori na pitanja u toku trajanja seminara/webinara ( Prezentacija u Power Pointu –Online live putem ZOOM platforme, edukacijski materijal: seminarski priručnik u PDF, prezentacije u PP i odgovori na pitanja i u pisanom obliku)  Ciljevi edukacije: Osavremenjavanje znanja i vještina iz oblasti integracije ESG modela u poslovanje, finansijskog upravljanja i kontrole, budžetskog i upravljačkog računovodstva, te upoznavanje sa  ulogom  revizije subjekata javnog sektora i  procjenom vrijednosti preduzeća.
  Ishodi učenja: Učesnici seminara razumiju  osnove finansijskog upravljanja i kontrole, budžetskog i upravljačkog računovodstva, te su upoznati sa metodama procjene vrijednosti preduzeća.
7            
7.Primjena MRS/MSFI, ESG izvještavanje, IPSAS i MRevS, novi standardi interne revizije,   upravljanje rizicima, novi priopisi           Vrijeme trajanja: Jedan dan (od 10-16 sati)   Vrijeme održavanja: Novembar 2025.1. Praktična primjena MRS/MSFI, te novi  i izmjene i dopune postojećih MRS/MSFI u 2025.  
2. Uloga i značaj ESG izvještavanja   3. Primjena međunarodnih standarda javnog sektora (IPSAS)- stanje i perspektive  
4. Primjena MRevS, te standarda kontrole kvalitete-stanje i perspektive     5. Novi globalni standardi interne revizije-ključne izmjene  6. Upravljanje operativnim, tržišnim i rizikom       likvidnosti u savremenim uslovima poslovanja   … 7. Poštivanje Međunarodnog kodeksa etike za profesionalne računovođe u kontekstu dosljedne primjene MRS/MSFI    
8. Primjena novih propisa      
Računovo-dstvena, revizijska, finansijska i druga s njima povezana znanja     Ostala relevantna znanja-Interna revizija   Poznavanje i primjena etičkih vrijednosti i stavova Poznavanje i primjena relevantne regulativePredavanje,  diskusija i odgovori na pitanja u toku trajanja seminara/webinara ( Prezentacija u Power Pointu –Online live putem ZOOM platforme, edukacijski materijal: seminarski priručnik u PDF, prezentacije u PP)  Ciljevi edukacije: Osavremenjavanje znanja i vještina iz oblasti primjene MRS/MSFI, IPSAS i MRevS,te upoznavanje sa novim standardima interne revizije.  
Ishodi učenja: Učesnici seminara stekli uvid u praktičnu primjenu MRS/MSFI,  IPSAS i  MRevS, te podigli razinu stručne kompetencije u svezi sa primjenom novih standarda interne revizije i upravljanju rizicima.
  7                                
8.Pripremne, predbilansne i kontrolne  radnje godišnjeg obračuna za 2025., popis imovine i obaveza, upravljanje zalihama i potraživanjima od kupaca u skladu sa relevantnim MRS/MSFI, upravljanje ljudskim resursima i promjenama u organizaciji, eksterna ocjena funkcije interne revizije i primjena novih propisa.           Vrijeme trajanja: Jedan dan (od 10-16 sati)   Vrijeme održavanja: Decembar 2025. godine1. Pripremne radnje godišnjeg obračuna za 2025. – predbilansne i kontrolne radnje, te specifičnosti obračunskog perioda   Inventarisanje – godišnji popis imovine i obaveza, te komfirmacija potraživanja od kupaca sa 31.12.2025.   Upravljanje zalihama (sa posebnim osvrtom na primjenu MRS 2- Zalihe)  i potraživanjima od kupaca (sa posebnim osvrtom na MSFI 15- Prihodi od ugovora sa kupcima i MSFI 9 -finansijski instrumenti) – računovodstveni i porezni aspekt      
4.  Upravljanje ljudskim resursima/potencijalima   i upravljanje promjenama u organizacijama  
5. Standardi i okviri ESG izvještavanja  
    6. Postupanje u skladu sa profesionalnim etičkim kodeksom kod provođenja eksterne i interne revizije/ Poštivanje Međunarodnog kodeksa etike za profesionalne računovođe-primjeri iz prakse  u BiH i zemalja u okruženju    
7. Zakonito obavljanje trgovinske djelatnosti -normativni okvir i aspekti inspekcijskog nadzora       
8. Primjena novih propisa    
Računovo-dstvena, revizijska, finansijska i druga s njima povezana znanja             Organizaci-jska i poslovnih znanja         Ostala relevantna znanja –Oblast interne revizije   Poznavanje i primjena etičkih vrijednosti i stavova     Poznavanje i primjena relevantne regulativePredavanje,  diskusija i odgovori na pitanja u toku trajanja seminara/webinara ( Prezentacija u Power Pointu –Online live putem ZOOM platforme, edukacijski materijal: seminarski priručnik u PDF, prezentacije u PP i odgovori na pitanja i u pisanom obliku)  Ciljevi edukacije: Osavremenjavanje znanja i vještina  u provođenju pripremnih radnji godišnjeg obračuna za 2025.,  upravljanju zalihama i potraživanjima i ljudskim potencijalima, te upoznavanje sa elementima eksterne ocjena funkcije interne revizije.             Ishodi učenja: Učesnici seminara stekli znanja i vještine za provođenje predbilansnih radnji, upravljanje zalihama i potraživanjima i upravljanje ljudskim potencijalima, te upoznati sa ključnim  elementima eksterne ocjena funkcije interne revizije.  7    

PREGLED planiranih tema po oblastimaU Okvirnom Godišnjem prijedlogu programa KPE/KPR za 2025. godinu zastupljene su teme razvrstane po ključnim oblastima:


a)Računovodstvena, revizijska, finansijska i druga s njima povezana znanja

1. Godišnji obračun i sastavljanje finansijskih izvještaja za 2024. godinu u skladu sa MRS/MSFI i relevantnim propisima

2. Sastavljanje ostalih izvještaja i prijava uz Godišnji obračun za 2024. godinu

3. Sačinjavanje i podnošenje finansijskih izvještaja za  2024. godinu u Brčko distriktu BiH

 4.  Godišnji obračun i prijava poreza na dobit za 2024. godinu

5. Godišnja prijava poreza na dohodak za 2024. godinu      

6. Izrada  konsolidovane prijave poreza na dobit za 2024. godinu  i  Godišnja prijava poreza na imovinu za 2025. Godinu

7. Godišnji obračun i prijava poreza na dobit i poreza na dohodak za 2024. godinu, te poreza na imovinu za 2025.  u Brčko distriktu BiH

8. Izrada izvještaja i studije o transfernim cijenama za 2024.

9. Izrada konsolidovanih finansijskih izvještaja za 2024. godinu.

10. Primjena propisa i MRS/MSFI relevantnih za izradu konsolidovanih finansijskih izvještaja 

11. Mjesto i uloga računovođa i revizora u sprječavanju pranja novca i finansiranja terorističkih aktivnosti

12.  Računovodstvene prevare i evazija poreza, sa reperkusijama evazije poreza na prikupljanje javnih prihoda

13. Upravljanje novčanim tokovima u doba finansijske  krize – strateški i operativni aspekt

14. Savremeni finansijski menadžment u uslovima energetske i finansijske krize

15. Upravljanje potraživanjima od kupaca, dobavljačima i zalihama u doba recesije

16.Upravljačko računovodstvo u kriznim  uslovima poslovanja

17. Savremena revizija – privatni vs. javni sektor

18. Izazovi upravljanja investicionim i poslovnim rizicima u doba recesije

19. Finansijsko upravljanje i kontrola-FUK u javnom sektoru – propisi i praksa

20. Budžetsko računovodstvo – modificirani model vs. akrualni model

21. Upravljačko računovodstvo javnog sektora – stanje i perspektive razvoja

22. Revizija subjekata javnog sektora

23. Praktična primjena MRS/MSFI, te novi  i izmjene i dopune postojećih MRS/MSFI u 2025.

24. Primjena Uputstva kojim se daju smjernice za primjenu Međunarodnog standarda finansijskog izvještavanja za mala i srednja privredna društva -MSFI za MSP

25. Primjena međunarodnih standarda javnog sektora (IPSAS)- stanje i perspektive

26. Primjena MRevS, te standarda kontrole kvalitete-stanje i perspektive

27. Upravljanje obrtnim kapitalom u cilju očuvanja likvidnosti preduzeća

28. Upravljanje operativnim, tržišnim i rizikom likvidnosti u savremenim uslovima poslovanja

29. Pripremne radnje godišnjeg obračuna za 2025. – predbilansne i kontrolne radnje, te specifičnosti obračunskog perioda

30. Inventarisanje – godišnji popis imovine i obaveza, te komfirmacija potraživanja od kupaca sa 31.12.2025.

31. Upravljanje zalihama (sa posebnim osvrtom na primjenu MRS 2- Zalihe)  i potraživanjima od kupaca (sa posebnim osvrtom na MSFI 15- Prihodi od ugovora sa kupcima i MSFI 9 -finansijski instrumenti) – računovodstveni i porezni aspekt

32. Zelena ekonomija i tranzicija – stanje i perspektive

33. Cirkularna ekonomija

34. Savremeni finansijski menadžment u funkciji održivog razvoja

35. Integrisano izvještavanje – trend ili potreba

36. Računovodstvo u službi održivosti: Pravci Razvoja ESG praksi i cirkularne Ekonomije

37. Finansijska održivost u akciji: Povezivanje Računovodstva, ESG i cirkularne Ekonomije

38. Računovodstvo i finansije u eri održivosti: Izazovi i Perspektive ESG i cirkularne Ekonomije

39. ESG izvještavanje-stanje i perspektive

40. Obilježja ESG izvještavanja – standardi, sistemi,  korisnici 

41. Uloga i značaj ESG izvještavanja

42. Integracija ESG modela u poslovanje

43. Standardi i okviri ESG izvještavanja.


b) Oblast poznavanja i primjene profesionalnih etičkih vrijednosti i stavova

U skladu sa popozicijama Javnog poziva predviženo je minimalno sedam sati edukacije na godišnjem nivou iz oblasti profesionalne etike, a planirane teme su:

1. Sprečavanje računovodstvenih prijevara i  manipulacija u finansijskim izvještajima

2. Praktični primjeri postupanja računovođa kod sačinjavanja poreznih prijava u skladu sa profesionalnim etičkim kodeksom

3. Primjena i poštivanje Međunarodnog kodeksa etike za profesionalne računovođe – propisi i praksa

4. Poštivanje Međunarodnog kodeksa etike za profesionalne računovođe

5. Postupanje računovođa i revizora  u skladu sa profesionalnim etičkim kodeksom u javnom sektoru

6. Poštivanje Međunarodnog kodeksa etike za profesionalne računovođe u kontekstu dosljedne primjene MRS/MSFI i relevantnih propisa

7. Postupanje u skladu sa profesionalnim etičkim kodeksom kod provođenja eksterne i interne revizije


c) Organizacijska i poslovna znanja

  1. Primjena ekonometrije i statistike na rješavanju specifičnih poslovnih problema finansijsko-računovodstvene profesije
  2. Model organizacionog ponašanja u bh. preduzećima vs preduzećima zemalja u okruženju i EU
  3. Izazovi upravljanja preduzećem u doba energetske i finansijske krize i recesije
  4. Izazovi upravljanja ljudskim potencijalima u doba recesije
  5. Metode za kreiranje i upravljanje promjenama u organizacijama u doba energetske, finansijske krize i recesije
  6. Korporativno upravljanje i održivost poslovanja u kriznim uslovima – krizni menadžment
  7. Društvena odgovornost kompanija i briga menadženta za ekološka pitanja u savremenim uslovima poslovanja
  8. Internet prodaja i drugi oblici prodaje na daljinu
  9. Upravljanje ljudskim resursima/potencijalima i upravljanje promjenama u organizacijama
  10. Savremeni menadžment i digitalno poslovanje
  11. Savremeno korporativno upravljanje i poslovna etika

d) Informacijske tehnologije (IT)

1. Predaja finansijskih i ostalih izvještaja za 2025. godinu Finansijsko-informatičkoj agenciji –FIA

uz korištenje informacijsko komunikacijskih tehnologija –IKT

2. Dostavljanje poreznih prijava online uz korištenje IT sistema i informacijsko komunikacijskih tehnologija –IKT,

Poreznoj  upravi za 2025.

3. Podnošenje PDV i D-PDV prijave elektronskim putem – unapređenje sistema IKT

4. Podnošenje eKUF i eKIF UIO – unapređenje sistema IKT

5.  Novine u elektronskoj  komunikaciji sa UIO, kao i  korištenje elektronskog potpisa

6. Savremeni IT sistemi i njihova primjena u modernim  finansijama, računovodstvu i reviziji

7. Primjena IT u donošenju strateških, taktičkih  i operativnih odluka u doba krize

8. Bh. privreda pred izazovom digitalne ekonomije – napredni svijet i mi

9. Digitalizacija poslovnih procesa i digitalna tehnologija

10. Primjena Dokument Management Sistems – DMS  u finansijama, računovodstvu i reviziji


e) Poznavanje i primjena relevantne regulative

Novi, izmenjeni i dopunjeni propisi relevantni za rad finansijsko-računovodstvene profesije, te kontinuirano praćenje propisa i njihova praktična primjena predviđeni su u svih 8 navedenih oblika edukacije prikazanih u prethodnoj tabeli, kao posljednje teme seminara/webunara ili simpozija, a odnose se na: 

  1. Primjena relevantne regulative vezane za finansije, finansijsko izvještavanje, računovodstvo i reviziju
  2. Relevantna regulativa vezana za finansijsko upravljanje i kontrolu – FUK u javnom sektoru i budžetsko računovodstvo
  3. Propisi vezani za direktne i indirektne poreze i doprinose
  4. Relevantna regulativa vezana za primjenu informacionih tehnologija
  5. Regulativa vezana za radno-pravne odnose
  6. Propisi vezani za javne nabavke
  7. Relevantna regulative vezana za platni promet i sprečavanje pranja novca
  8. Primjena ostale relevantna regulative računovodstvene profesije.

f) Ostala relevantna znanja

Planirane teme koje se odnose na Oblast ekonomske procjene vrijednosti:

1. Procjena vrijednosti nekretnina, postrojenja i opreme

2. Procjena vrijednosti ostale imovine

 3. Izrada izvještaja o procjeni prema međunarodnim standardima vrednovanja

4. Metode i tehnike za procjenu vrijednosti preduzeća

5. Metode i tehnike za procjenu vrijednosti poslovanja

6. Metode i tehnike za procjenu poslovnih udjela u skladu sa međunarodnim standardima vrednovanja

7. Procjena nadoknadive vrijednosti imovine u skladu sa zahtjevima MRS /MSFI

8. Ostala relevantna područja ekonomske procjene vrijednosti


Planirane teme koje se odnose na Oblast interne revizije:

1. Interna revizija i interna kontrola u javnom  i privatnom sekoru u savremenim uslovima poslovanja

 2. Profesionalna etika internih revizora – primjeri dobre prakse

 3. Primjena Međunarodnih standarda interne revizije – stanje i perspektive

 4. Savremeni trendovi interne revizije – agilna interna revizija 

 5. Savremena interna revizija – način provođenja interne revizije

 6. Trendovi i izazovi djelovanja malih odjela interne revizije

 7. Inauguracija i funkcionisanje odjela interne revizije u javnom sektoru – propisi i praksa

 8. Eksterna ocjena funkcije interne revizije

 9. Novi globalni standardi Interne revizije-ključne izmjene 


g) Ostala nespomenuta relevantna znanja

U oblast Ostala nespomenuta relevantna znanja svrstane su sljedeće planirane teme:

   1. Kriprovalute u svijetu – stanje i perspektive

   2. Računovodstvo kriptovaluta – stvarna potreba ili ..

   3. EU  fondovi i šta nam donosi kandidatski status

   4. Kako unaprijediti znanja i vještine u pisanju projekata i povlaćenju sredstava iz  pristupnih fondova EU


OKVIRNIM prijedlogom Godišnjeg plana KPE/KPR planirano je da se održi 7 seminara/webinara i jedan Međunarodni simpozij. U skladu sa dešavanjima i kretanjima u okruženju, relevantnoj regulativi i stručnim i praktičnim potrebama članova računovodstvene i srodnih profesija, FINconsult planira održati i druge seminare, radionice, savjetovanja i druge primjerene programe kontinuirane edukacije tokom 2025. godine, o čemu će se Savezu računovođa, revizora i financijskih djelatnika podnositi pojedinačna prijava u skladu sa Pravilnikom o prijavljivanju, odobravanju i nadzoru organiziranih oblika KPR članova računovodstvene i srodnih profesija.